Kako vam lahko pomagamo?

Pogosto zastavljena vprašanja na enem mestu!

Izbira japonskega noža

Običajno za prvi japonski nož priporočamo vsestranski nož, to so santoku, gyuto, bunka, kengata. Torej en sam nož, ki vam bo odlično služi za vsestranska opravila in lahkotno delo na kuhinjski deski. 

Izbira noža je v poplavi najrazličnejših informacij in raznolikih oblik lahko težka, zato smo za vas pripravili preprost kviz, pri katerem smo upoštevali lastne izkušnje in mnenje profesionalnih kuharjev, ki nože uporabljajo vsak dan. Če želite rešiti kviz, kliknite TUKAJ.

V kolikor želite bolj poglobljeno razlago o različnih tipih kuhinjskih nožev, vam priporočamo, da preberete članka Kako izbrati kuhinjski nož? in Oblike Japonskih kuhinjskih nožev. Seveda nas lahko vedno kontaktirate in z veseljem vam bomo pomagali.

Pogosto nas doleti vprašanje, ali nože izdelujemo ali jih uvažamo.

Vsi noži v naši trgovini so uvoženi iz Japonske (razen redkih izjem) in pri vsakem nožu je navedeno, kdo ga je izdelal in od kod prihaja! Japonski noži v naši spletni trgovini so iz različnih kovačij, ki se nahajajo po celi Japonski. Pripravili smo zemljevid z lokacijami teh kovačij in lokacijami jeklarn, da ne bo dvoma, od kje prihaja vsak posamezen nož! Prispevek si lahko pogledate TUKAJ.

Ko magnet na kuhinjski steni že krasi en od vsestranskih japonskih kuhinjskih nožev, je čas za izbiro njegovih sopotnikov. Izberemo ga glede na specifične tehnike rezanja in sekljanja, ki jih med pripravo hrane največkrat uporabljamo.

> Za "prvi" drugi nož priporočamo manjši in ožji petty nož. Vsestranski kuhinjski nož je namreč dober za uporabo na kuhinjski deski, vendar pa je preširok za prostoročno uporabo, zato vedno potrebujemo še en manjši in bolj agilen nož, s katerim lahko pripravimo zelenjavo na sekljanje (jo olupimo, obrežemo...), obrezujemo in razkoščičujemo sadje, obrežemo kožo pri mesu itd.

> Za precizen razrez (večjih kosov) mesa je odličen slicer nož. Za razkoščičevanje pa boning ož, oz. nož za odstranjevaje mesa od kosti.

> Za filiranje ribe imamo dve možnosti: tradicionalni japonski deba nož ali pa skandinavski tip noža za filiranje.

> Če veliko sekljamo zelenjavo, lahko izberemo nakiri, usubo, ali pa kar kitajsko sekirico.

> Za pripravo perutnine bo odličen garasuki.

V kolikor želite bolj poglobljeno razlago o različnih tipih kuhinjskih nožev, vam priporočamo, da preberete članka Kako izbrati kuhinjski nož? in Oblike japonskih kuhinjskih nožev. Seveda nas lahko vedno kontaktirate in z veseljem vam bomo pomagali.

Seveda! Graviramo na rezilo noža (ne na ročaj). Gravura je odvisna od vaših želja. Lahko nam pošljete že oblikovan in dodelan vzorec, lahko pa se z idejo oglasite pri nas (ali nam pišete na email) in vam bomo predlagali font napisa, pozicijo na rezilu, ali pa oblikovali vzorec.

Storitev graviranja dodajte ob naročilu.

Če bi želeli še bolj unikaten dizajn, pa za ta namen sodelujemo s tattoo umetnico Ivo Gustinčič (Siva Lobanja). Iva lahko pripravi vzorec samo za vas, seveda pa vam na nož lahko graviramo tudi njeno grafiko Hannye ali Sakure. Za gravuro priporočamo nože brez damaska in odtisov kladiv, saj napisi in slike pridejo najbolj do izraza pri nožih brez vzorca.

Za dodatne informacije nam pišite na info@osterrob.si

Veliko nakupov v naši trgovini je namenjenih obdarovanju. Takšno darilo ima več prednosti: vaši ljubljeni ga bodo uporabljali vsak dan, lajšal jim bo kuhinjska opravila in zagotavljal boljši okus pri jedeh, ki jih pripravljajo. Japonski nož je darilo za celo življenje!

Več si preberite v našem članku Zakaj je kuhinjski nož najboljše darilo? Če boste naročili nož za darilo, lahko skupaj z nožem k naročilu dodate tudi Washi japonski darilni papir.

V skladu z ljudskim prepričanjem podarjen nož prereže vezi prijateljstva med darovalcem in obdarovancem, razen če upoštevate naslednja pravila: k darilu se priloži kovanec (cent bo dovolj), ki ga obdarovanec takoj vrne in s tem simbolično plača za prejeti nož. Tako nož ni darilo, urok se zlomi in vsi živijo srečno do konca svojih dni – predvsem vaša ljubljena oseba, ki bo odtlej rezala in sekljala kot profesionalni kuhar. Več o tem si lahko preberete TUKAJ

HRC ali Rockwell lestvica omogoča pregleden način primerjave med trdoto dveh materialov, kot recimo tipov jekla. Meri trdoto glede na globino vdora diamantnega stožca v material ob stalnem pritisku. Višja kot je številka, trši je material. Nemški noži imajo običajno razpon od 54 do 58 HRC, japonski pa od 59 do 67 HRC.

Večina japonskih enostranskih nožev je na vašo žalost primernih samo za desničarje, razen če je ob izdelku posebej navedeno, da so za levičarje.

❗ Kolekcija nožev za uporabo v levi roki se nahaja TUKAJ!

Salon OsterRob

OsterRob se nahaja na Celovški cesti 280 v Ljubljani (vhod zraven Sanolaborja, 3. nadstropje), obiščete nas lahko od ponedeljka do srede od 9:00 do 18:00 ter četrtek in petek od 10:00 do 18:00.

V salonu je možno plačilo z naslednjimi plačilnimi sredstvi:

> bančna kartica,
> OsterRob darilni bon,
> gotovina.

Servis brušenja

Vaše nože lahko osebno prinesete v našo trgovino. Cena brušenja je 5 € / nož.

Nože nabrusimo v 1-2 delovnih dneh. Ko so nabrušeni, prejmete SMS sporočilo, da jih lahko prevzamete.

OsterRob
Celovška cesta 280, 1000 Ljubljana
E: info@osterrob.si
M: +386 31 633 125

Odprti smo vsak delovnik
pon-sre 9.00-18.00
čet-pet 10.00-18.00

Naročite Brušenje nožev na spletni strani KnifeSOS.com

Vaše nože prevzamemo na vašem domu, jih nabrusimo in pošljemo nazaj k vam. Storitev brušenja po pošti smo poimenovali KnifeSOS.

Naročilo oddate preko spletne strani knifeSOS.com, GLS kurir naslednji dan prevzame vaše nože, mi jih nabrusimo in pošljemo nazaj.

Storitev traja 4-5 delovnih dni.

Cena brušenja v trgovini OsterRob: 
5 € / nož ne glede na število nožev

Cena brušenja KnifeSOS.com:
Od 4,87 € do 7,67 € na nož (poštnina v obe smeri všteta), odvisno od števila nožev, ki nam jih boste zaupali v brušenje. Oglejte si naš cenik storitve brušenja.

Dostava

Po Sloveniji (in Hrvaški) dostavljamo z dostavno službo GLS. Po oddaji naročila na spletni strani vas bomo obvestili o sprejemu vašega naročila, GLS vam bo en dan pred dostavo poslal obvestilo o času dostave, če vas takrat na navedenem naslovu ni, se dogovorite za ponovno dostavo ob uri, ki vam ustreza, ali spremenite lokacijo dostave. Možna je tudi dostava paketa na zbirno mesto GLS v bližini vašega doma/službe.

Izven Slovenije in Hrvaške dostavljamo z dostavno službo DHL.

Odvisno od tega, kje v Sloveniji se nahajate in katero storitev dostave izberete:

Standardna dostava običajno traja od 1 - 2 delovna dneva. Po Sloveniji dostavljamo z dostavno službo GLS. Njihov kurir vas pred dostavo običajno pokliče, če vas na navedenem naslovu v času dostave ni, potem se lahko dostava zamakne za nekaj dni in s kurirjem se lahko dogovorite za ponovno dostavo ob uri, ki vam ustreza. Možna je tudi menjava naslova in dostava paketa na GLS zbirno mesto v bližini vašega doma/službe. Standardna dostava je brezplačna za naročila nad 100 €, drugače je strošek dostave 5 €.

Dostava v istem dnevu/naslednji dan. Za določene poštne številke v Ljubljani in okolici ponujamo tudi dostavo v istem dnevu oz. naslednji delovni dan (odvisno od tega, kdaj oddate naročilo). Strošek dostave je 10 €.

❗Naročila oddana do 15.00 na delovni dan (pon-pet) odpošljemo v roku 1 ure, GLS kurir pa vam jo dostavi v roku 2-3 ur. Dostava se vrši do 18.00.

❗Naročila oddana po 15.00 bomo odposlali naslednji delovni dan v dopoldanskem času (med 9.00 - 11.00). Dostava se vrši do 18.00.

Dostava v istem dnevu je možna samo na poštne številke: 1000 Ljubljana, 1210 Lj-Šentvid, 1211 Šmartno, 1215 Medvode, 1230 Domžale, 1231 Črnuče, 1233 Dob, 1234 Mengeš, 1236 Trzin, 1260 Polje, 1261 Lj-Dobrunje, 1290 Grosuplje, 1293 Šmarje Sap, 1351 Brezovica pri Ljubljani.

Izjeme:

❗noži s personalizirano gravuro

❗noži z ročaji po meri (custom noži), na katere moramo še pritrditi ročaj.

Pri izjemah potrebujemo dodatna 2-3 delovne dni, da naročilo obdelamo in pošljemo.

Če pri izvedbi storitve ali dostavi pride do zamude, vas bomo o tem nemudoma obvestili. Če pričakovanega paketa ne dobite v dogovorjenem roku, nas nemudoma kontaktirajte. Za vsa vprašanja v zvezi z dostavo in poštnino se obrnite na našo službo za pomoč strankam: +386 (0)31 633 125, info@osterrob.si.

Naročila obdelamo in pošljemo naslednji delovni dan, dostavna služba GLS pa naročilo običajno dostavi v 1 delovnemu dnevu (lahko traja do 2 delovna dneva). Ko je naročilo pripravljeno za pošiljanje, prejmete na email/SMS sledilno številko.

Za naročila nad 100 € je poštnina brezplačna, drugače pa je strošek dostave 5 €. Ponujamo tudi storitev dostave na isti/naslednji delovni dan. Cena storitve je 10 €.

Po Sloveniji dostavljamo z dostavno službo GLS. Po oddaji naročila na spletni strani vas bomo obvestili o času prihoda kurirja ter vam poslali navodila za prevzem. Kurirska služba GLS en dan pred dostavo pošlje obvestilo o času prihoda, če vas takrat na navedenem naslovu ni, se dogovorite za ponovno dostavo ob uri, ki vam ustreza, ali spremenite lokacijo dostave. Možna je tudi dostava paketa na zbirno mesto GLS v bližini vašega doma/službe.

GLS-ov partner PETROL v vseh svojih poslovalnicah prejemnikom paketov GLS dodatno zaračunava storitev vročanja paketa (0,45 €) in storitev obdelave odkupnine (1,05 €).

Izjeme:

❗noži s personalizirano gravuro

❗noži z ročaji po meri (custom noži), na katere moramo še pritrditi ročaj.

Pri izjemah potrebujemo dodatna 2-3 delovne dni, da naročilo obdelamo in pošljemo.

Za dostavo na Hrvaško se zaračuna dodatnih 5 € (končna cena poštnine je 10 €), dostavo izvajamo z dostavno službo DHL. Več informacij o časih in načinu dostave na Hrvaško: https://ostarrub.com/pages/placanje-i-dostava

Za dostavo v ostale države se zaračuna dodatnih 5 € (končna cena poštnine je 10 €), kupec nosi morebitne stroške dajatev v državah izven Slovenije. Dostavo izven Slovenije in Hrvaške izvajamo z dostavno službo DHL. Več informacij o času in načinu dostave izven Slovenije in Hrvaške: https://sharpedgeshop.com/pages/shipping-and-returns

Spletna naročila

Postopek nakupa

Oddaja naročila: Na spletni strani kupec izbere izdelek oz. izdelke, jih doda v košarico, odda naročilo s podatki o dostavi in podatki o plačniku. Po potrditvi naročila in spletnem plačilu je oddaja naročila zaključena.

Naročilo v čakalni vrsti: Po oddaji naročila kupec prejme obvestilo po elektronski pošti, da je naročilo sprejeto. Na tem koraku ima kupec možnost preklicati naročilo tako, da na poslano naročilo odgovori (preklic) ali piše na info@osterrob.si. Naročilo se lahko prekliče do njegove obdelave v našem skladišču!

Naročilo potrjeno: Če kupec naročila ne prekliče, gre naročilo v nadaljnjo obdelavo. Ponudnik naročilo pregleda, preveri dobavljivost naročenih artiklov in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Ponudnik lahko za preverjanje podatkov ali zagotavljanja točnosti dobave pokliče kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko. Ob potrditvi naročila ponudnik obvesti kupca po elektronski pošti o predvidenem roku dostave ter o načinu nakazila plačila, če je izbira plačila na predračun. Pogodba o nakupu naročenih artiklov med kupcem in ponudnikom je na tej stopnji nepreklicno sklenjena.

Blago odposlano: Ponudnik v dogovorjenem roku blago pripravi, ga odpošlje in o tem po elektronski pošti obvesti kupca.

Informacija o zalogi izdelkov na spletni strani je običajno posodobljena, lahko pa se zgodi, da naročenega izdelka po oddaji naročila ne bo več na voljo. Če izdelek, ki ni na zalogi, ni bil posodobljen in odstranjen s spletne strani, vas bomo nemudoma obvestili in kontaktirali ter skupaj z vami poiskali ustrezno nadomestilo. 

Če bi želeli naročiti izdelek, ki je že označen "ni na zalogi", priporočamo sledeče:

> Uporabite možnost "Obvesti me, ko je na zalogi" in ko se bo izdelek vrnil nazaj, vas bomo obvestili preko elektronske pošte (upoštevati je potrebno, da bodo obvestilo prejeli vsi, ki so se vpisali v to obvestilo, kar pomeni, da se izdelek lahko ponovno hitro razproda).  

> Kontaktirate naš center za pomoč strankam: +386 (0)31 633 125, info@osterrob.si

Če bi radi preklicali svoje naročilo, nas čim prej kontaktirajte na narocila@osterrob.si ali nas pokličite na +386 (0)31 633 125. Naročila kurirski službi GLS oddamo vsak delovni dan ob 14:00. 

Če naročilo še ni oddano v obdelavo kurirski službi GLS (običajno v 1 delovnem dnevu), vam povrnemo celoten znesek naročila. Če je naročilo že bilo oddano v obdelavo kurirski službi, potem vam v primeru preklica naročila zaračunamo stroške poštnine (5 €) in povrnemo znesek, ki ste ga preko spletne strani plačali za izdelke.

Če bi radi spremenili vsebino ali količino vašega naročila po oddaji naročila na spletni strani, nas čim prej kontaktirajte na narocila@osterrob.si ali nas pokličite na +386 (0)31 633 125. Naročila kurirski službi GLS oddamo vsak delovni dan ob 14:00. 

Če je bil vaš paket že oddan kurirski službi, lahko storite naslednje:

> Ko je naročilo dostavljeno na vaš naslov, pri dostavni službi zavrnete paket (naročilo bo vrnjeno na naš naslov, mi pa vam bomo vrnili kupnino). 

> Paket prevzamete in nas v 15. dneh od prevzema obvestite o nameri vračila paketa in v 30. dneh od prevzema paket tudi vrnete. V tem primeru bomo upoštevali pravila za "Reklamacijo in vračilo izdelkov", ki jih lahko preberete tukaj.

Ko naročilo obdelamo in pripravimo in je predano naši dostavni službi, vaš paket dobi veljavno sledilno številko. Sledenje paketu je na voljo od trenutka, ko je paket zapustil naše prostore. Ko bomo paket obdelali, boste prejeli elektronsko sporočilo s povezavo, preko katere boste lahko sledili paketu.

❗ Možnost sledenja naročilu ni aktivirana takoj, ampak je omogočena v trenutku, ko paket prevzame kurir, kar je običajno po 15:00 na dan prejetja elektronskega sporočila.

Naročila običajno obdelamo v istem dnevu ali v naslednjem delovnem dnevu, tako da je čas od oddaje naročila do oddaje paketa kurirski službi kar najkrajši. Čas od prejema naročila na spletni strani do dostave na navedeni naslov je do 3 delovne dni, običajno pa paket prispe že naslednji delovni dan.

❗ Če pri izvedbi storitve ali dostavi pride do zamude, vas bomo o tem nemudoma obvestili. Če pričakovanega paketa ne dobite v dogovorjenem roku, nas nemudoma kontaktirajte.

❗ Če v nabiralnik ali na sms dobite obvestilo od kurirja o neuspešni dostavi, direktno kontaktirajte kurirsko službo in se dogovorite za ponovno dostavo ali prevzem paketa v paketomatu oz. najbližjemu prevzemnem mestu

❗ Za najhitrejšo in najbolj efektivno dostavo vam priporočamo, da ob oddaji naročila oddate pravilne podatke (ime, priimek, naslov za dostavo, hišna številka, zvonec), vključno z aktivno telefonsko številko, na katero vas lahko kurir med dostavo tudi pokliče. 

Za vsa dodatna vprašanja v zvezi z dostavo in poštnino se obrnite na našo službo za pomoč strankam: +386 (0)31 633 125, info@osterrob.si.

Ker je večina izdelkov v naši ponudbi ročne izdelave in izdelave v omejenih količinah, je čas dobave novih izdelkov zelo nepredvidljiv, zato vam nikoli ne moremo garantirati, da bomo razprodani izdelek imeli ponovno na zalogi in časovnega roka, kdaj se bo ta izdelek vrnil nazaj v prodajo.

Ko bo izdelek ponovno na voljo, vas bomo obvestili, če boste na spletni strani pod željenim izdelkom uporabili možnost "Obvesti me, ko je na zalogi".

V tem primeru, vas bomo obvestili preko elektronske pošte takoj, ko bo izdelek nazaj na spletni strani, vendar morate upoštevati, da bodo obvestilo prejeli vsi, ki so uporabili to možnost na spletni strani, kar pomeni, da se izdelek lahko ponovno hitro razproda.  

V primeru, da vsebina prejetega paketa ne bi ustrezala vašemu oddanemu naročilu, stopite v stik z našim centrom za pomoč strankam preko telefona ali elektronske pošte: +386 (0)31 633 125, info@osterrob.si

Načini plačila in darilni boni

Na spletni strani omogočamo naslednje načine plačila:

> kreditna kartica (Visa, MasterCard, Discover, JCB, American Express)
> PayPal
> ApplePay
> nakazilo na bančni račun
> plačilo po povzetju (bančna ali kreditna kartica, gotovina)
> gotovina ali kartica ob osebnem prevzemu v salonu OsterRob.

Pri oddaji naročila pravilno izpolnite polje "Podatki o plačniku", kjer navedete celoten naziv podjetja, vključno z davčno številko in račun bo izdan na podjetje, poslan pa na naslov, ki bo naveden v polju "Podatki za dostavo". 

V OstremRobu je možno kupiti darilne bone tako preko spletne strani kot tudi v fizični trgovini. Darilne bone izdajamo za kulinarične tečaje, tečaje brušenja in za nakup izdelkov v poljubni vrednosti.

❗ Veljavnost bona je eno leto od datuma izdaje.

Za dodatna vprašanje glede nakupa darilnega bona nas kontaktirajte: +386 (0)31 633 125, info@osterrob.si

Izberite izdelke, ki jih želite kupiti in jih dodajte v košarico.

Na zaključku blagajne v okence ''promocijska koda'' vpišete kodo za popust in kliknete gumb ''potrdi''.

Za en nakup je možno uveljaviti le eno kodo za popust.

Ko vpišete kodo za popust, se vrednost kode za popust avtomatsko odšteje od cene vašega naročila. Ostane znesek, ki ga je potrebno še poravnati.

Težave pri izvedbi spletnega plačila lahko nastanejo iz različnih razlogov, med drugim napake na strani, vrste izbranega brskalnika ali naprave, ki jo uporabljate, neveljavnosti plačilne kartice in nezadostnih finančnih sredstev na kreditni kartici. 

 Preverite pravilnost vpisanih podatkov za plačilo, veljavnost plačilne kartice in količino sredstev za plačilo.

❗ Če pride do napake, poskusite naročilo izvesti preko računalnika in z uporabo enega od dveh priporočenih brskalnikov: Google Chrome ali Mozilla Firefox.

❗ Poskusite lahko tudi z osvežitvijo strani (refresh - CTRL+F5) in / ali izbrisom piškotkov iz zgodovine vašega brskalnika.

V primeru, da vam težave s plačilom ne bo uspelo rešiti, nas kontaktirajte: +386 (0)31 633 125, info@osterrob.si

Vračila in reklamacije

Kupec je odgovoren za pregled pravilnosti naročila in preverjanje prejetih izdelkov. Kakršnekoli nepravilnosti je treba sporočiti takoj, saj poznejše reklamacije količine ne bodo upoštevane. Vse pritožbe bomo rešili v dogovoru z naročnikom storitve oziroma prejemnikom izdelkov.

Reklamacijo izdelkov lahko uveljavljate, če:

❗so se izdelki poškodovali med dostavo ali ste prejeli odprto pošiljko;

❗ste prejeli neustrezno število izdelkov, ki se razlikuje od količine na prevzemnih dokumentih;

❗so dostavljeni izdelki polomljeni ali uničeni ali ste prejeli napačen izdelek.

Za uveljavljanje reklamacije nas v najkrajšem možnem času kontaktirajte preko e-pošte info@osterrob.si in telefonske številke +386 31 633 125, in sicer od ponedeljka do petka med 10:00 in 18:00 uro. Zavezujemo se, da bomo reklamacije obdelali v najkrajšem možnem času in hitro in efektivno poskrbeli za rešitev težave.

Če z našo storitvijo brušenja niste zadovoljni, bomo storitev znova izvedli in v celoti prevzeli stroške poštnine in dela.

Kupec je odgovoren za pregled prejetega naročila in preverjanje nabrušenih nožev in kakršnekoli nepravilnosti je treba sporočiti takoj, saj poznejše reklamacije (storitve ali količine) ne bodo upoštevane. Vse pritožbe bomo rešili v dogovoru z naročnikom storitve oziroma prejemnikom izdelkov.

Reklamacijo storitve lahko uveljavljate, če:

❗so se izdelki poškodovali med dostavo ali ste prejeli odprto pošiljko;

❗ste prejeli neustrezno število izdelkov, ki se razlikuje od količine na prevzemnih dokumentih;

❗so dostavljeni izdelki polomljeni ali uničeni ali ste prejeli napačen izdelek;

❗niste zadovoljni z izvedeno storitvijo.

Za uveljavljanje reklamacije storitve nas v najkrajšem možnem času kontaktirajte preko e-pošte info@osterrob.si in telefonske številke +386 31 633 125, in sicer od ponedeljka do petka med 10:00 in 18:00 uro. Zavezujemo se, da bomo reklamacije obdelali v najkrajšem možnem času.

Kupec ima pravico, da v 30 dneh od prevzema izdelkov ponudniku naročene izdelke vrne, ne da bi moral navesti razlog za svojo odločitev.

Kupec mora o nameravanem vračilu obvestiti ponudnika najpozneje v 15 dneh od prejema izdelkov, in sicer na kontaktni e-naslov info@osterrob.si ali po telefonski številki +386 (0)31 633 125, izdelke pa vrniti v naslednjih 15 dneh. 

❗❗ Možnost vračila ne velja za izdelke, ki so bili izdelani po natančnih navodilih kupca oziroma so bili prilagojeni željam kupca in narejeni po meri.

Kupljene izdelke je treba vrniti nepoškodovane, v originalni embalaži in v nespremenjeni količini, razen če so izdelki uničeni, brez embalaže, ali se je njihova količina zmanjšala brez krivde kupca.

Vračilo denarja ali zamenjava izdelkov je možna šele po tem, ko se izdelki vrnejo in jih prevzame ponudnik.

Vračilo izdelkov je možno po pošti (preko GLS, za vračilo boste prejeli povezavo za kreiranje nalepke in oddajo paketa), kupec nosi stroške poštnine 5 € (razen pri reklamacijah). Možno pa je tudi osebno vračilo v salonu OsterRob.

ABC brušenja in vzdrževanja

Ne. Razlog za to je, da se posoda tekom pranja premika in se rezilo lahko poškoduje. Poleg tega se ob pranju nožev v stroju na tistih iz boljšega jekla lahko pojavijo rjavi madeži, ki jih je nato zelo težko odstraniti. Mnogi detergenti vsebujejo korozivne snovi, ki s časom povzročajo nastanek rje na rezilu. Nože najlažje očistite tako, da jih s pralnim sredstvom operete s toplo vodo. Uporabite mehko stran gobice in jih nato osušite z brisačo. Ne pozabite prebrati našega članka Vzdrževanje kuhinjskih nožev.

Za osnovno brušenje vam priporočamo naš Basic Set. Za tanke in fine nože ter nože iz bolj kvalitetnih jekel (kot so ZDP-189, Shirogami in Aogami) priporočamo Set za brušenje HOME, ki je nadgradnja našega Basic Seta s kamnom fine granulacije 6000. Set za brušenje Home Pro pa je bolj primeren za nemške in mesarske nože iz nerjavečih jekel. Za bolj profesionalni pristop k brušenju priporočamo kamne Naniwa. Nakup 10000 in 12000 kamnov svetujemo izkušenim brusilcem, ki iščejo popolnost in so "blazni na ostrino". :) Prav tako sta obe granulaciji primerni tudi za brušenje britev. Več o tem lahko preberete v našem članku o brusnih kamnih.

Nož na brušenje prinesete, ko vam njegova ostrina ne bo več ustrezala. To je lahko v roku meseca, lahko pa tudi enega leta – vse je odvisno od tega, koliko in kako uporabljate nož (priporočamo branje članka Vzdrževanje kuhinjskih nožev). 

Izguba ostrine je naravni cikel vsakega ostrega rezila in slej ko prej bo nož izgubil ostrino in postal top. Vsako rezilo moramo zato brusiti.

Najpogostejši krivci za izgubo ostrine in potrebo po brušenju:

Splošna obraba rezila: z vsako normalno uporabo se nož obrablja, znatna obraba se bo videla šele z leti uporabe

Zamik in zvijanje rezalnega roba: na  rob rezila ob uporabi deluje veliko sile, zato se lahko rob zvija na eno ali drugo stran, kar je najbolj tipičen način obrabe rezalnega roba, zamik in zvijanje se lahko do določene mere sproti popravlja z uporabo ravnalne brusne palice

Krušenje: rob se lahko odkruši ali poči pod pritiskom, predvsem ob stiku s trdimi materiali, mikro odkruški so velik faktor pri degradaciji ostrine

Korozija: nože pogosto uporabljamo v mokrem, kislem okolju kuhinje, tudi če se na površini noža obraba ne vidi, korozija vseeno vpliva na ostrino

Tehnika rezanja: dobra tehnika rezanja z nožem bo imela velik vpliv na ohranjanje ostrine

Zmožnost držanja ostrine je odvisna od izbire in obdelave materiala iz katerega je rezilo narejeno, seveda pa na to lahko vplivamo tudi z nego in vzdrževanjem rezila in ustreznimi tehnikami rezanja in sekljanja. Kar je odlična novica, saj lahko z nežnim delom in pravilnim vzdrževanjem noža močno podaljšamo čas med posameznimi brušenji rezila in s tem tudi življenjsko dobo svojih nožev!

Pri izbiranju kamnov moramo vedeti, kaj je namen našega brušenja in kako pogosto bomo brusili, saj je na trgu precej različnih vrst kamnov, ki se med seboj nekoliko razlikujejo, in sicer ne le v grobosti površine, temveč tudi v tem, kako se z njimi brusi in kako hitro se obrabijo. Vsak kamen ima številko, ki označuje njegovo granulacijo (grobost, zrnavost ali velikost brusnih zrn), pravilo pa je preprosto: višja kot je številka, bolj fin je kamen. Vedno začnemo z grobim kamnom, nato pa glede na želeno ostrino uporabimo vedno bolj fino zrnavost. To, katero granulacijo kamna izberemo in kdaj kamen zamenjamo, sta poleg poznavanja kotov različnih rezil dve izmed najpomembnejših spretnosti pri brušenju.

Za osnovno brušenje potrebujemo vsaj dve granulaciji, če pa se želimo brušenja lotiti resneje ter sami popraviti tudi poškodbe in zlomljene konice, bomo morali kolekcijo kamnov razširiti. Osnovni set je torej sestavljen iz grobega kamna, s katerim lahko odstranimo dovolj materiala, da nož ponovno nabrusimo, in finega kamna, s katerim rezilo spoliramo ali zgladimo ter ponovno ustvarimo fino in gladko rezalno površino.

Vodobrusni kamni so izdelani iz abrazivnih delcev, ki so sprijeti z različnimi umetnimi masami – vezivo v kamnih močno vpliva na način brušenja in obrabo kamna.

Granulacijo kamna izberemo glede na vrsto noža in namen njegove uporabe:

220–400 / Prvi korak oziroma grobo brušenje povsem topih nožev in poškodovanih rezil; za popravilo poškodb; za spreminjanje geometrije rezila; za ravnanje kamnov od #1000 dalje.

1000 / Po obdelavi je rezilo mikroskopsko nazobčano, kar je še zlasti primerno za mesarske nože in razrez mesa.

2000 / Idealna granulacija za vse, ki brusijo redno, ampak želijo le en brusni kamen.

3000–6000 / Z brušenjem dobimo zelo gladek rob, ki je še vedno dovolj oster za sekljanje zelenjave.

8000 / Po obdelavi je rob zelo oster in gladek, zato ne poškoduje celic hrane in je zelo primeren za rezanje surove ribe (sashimija) in mesa. Ta kamen je tudi idealen za fin rob britev.

10.000–12.000 / Nakup svetujemo izkušenim brusilcem, ki si prizadevajo za popolnost in so »obsedeni« z ostrino. To je primerna granulacija za brušenje najboljših japonskih nožev iz tradicionalnih japonskih jekel in britev.

❗ Idealna kombinacija za domačo uporabo sta kamna z granulacijo 1000 in 3000. Tema lahko dodamo še en grob kamen z zrnavostjo 220 za težavne vdrtine in zlomljene konice ter en kamen s fino granulacijo 6000 do 8000. Nedvomno priporočamo še diamantno ploščo za ravnanje in vzdrževanje vodobrusnih kamnov. V domačem brusnem setu ne sme manjkati tudi usnjen jermen za končno poliranje in odstranjevanje igle.

Ko Japonci govorijo o dobri ostrini, mislijo predvsem na ostrino, ki ne poškoduje celic med rezanjem. Da dobimo takšno ostrino, potrebujemo jeklo, ki je sestavljeno iz čim bolj drobnih in homogenih zrn. Drobna in fina struktura jekla omogoča, da ima nož po končanem brušenju fino in gladko ostrino, ki ne trga, ampak gladko reže. Zelo je pomembna tudi trdota jekla 60+ HRC, ki omogoča, da lahko nož brusimo pod majhnim kotom. Vse te lastnosti so najbolj značilne za karbonska jekla, ki imajo zelo visok odstotek karbidov in posledično majhen odstotek kroma. Se pa takšen nož zaradi pomanjkanja kroma obnaša nekoliko drugače od navadnih nerjavečih nožev. Z uporabo in z leti takšno rezilo namreč dobi patino. Nož je najbolj občutljiv prav sedaj, ko je še nov in patina še ni razvita, kasneje ga bo patina ščitila in rezilo bo postalo manj občutljivo.

Patine ne smemo zamenjevati z rjo, saj prva zagotavlja zaščito, druga pa povzroča korozijo in propadanje materiala. 

Več o patini smo napisali v prispevku TUKAJ.